Metoda proszkowa została stworzona do malowania wyłącznie metali, farba nanoszona jest w postaci proszku i utwardzana piecowo w temperaturze 160-200 C. Co to oznacza? Iż każdy elementy który nie przewodzi prądu nie przyciągnie farby, oraz elementy który nie jest oporny na temperaturę utwardzania ulegnie zniszczeniu. Wniosek – nie można malować elementów plastikowych, karbonowych, gumowych, drewnianych.
Lakiernictwo proszkowe korzysta ze wzornika kolorów RAL CLASSIC. Jest to podstawowa paleta zawierająca 213 kolorów. Każdy producent posiada duża ilość kolorów które znajdują się we wzornikach wewnętrznych.
Częste pytanie, czy farba proszkowa może mieć połysk? Tak, gładkie farby proszkowe występują w różnych grupach połyskliwości: mat, pół mat / pół połysk, satyna, połysk. Dodatkowo występują proszkowe lakiery bezbarwne poliestrowe, poliuretanowe oraz akrylowe występujące w standardzie wykończeniu mat lub połysk.
Farby proszkowe mogą występować w wykończeniu:
Nie każdy kolor występuje w każdym wykończeniu.
Farba proszkowa bez wygrzania utrzymuje się na elemencie dzięki naelektryzowaniu i jest bardzo łatwa w zdmuchnięciu jej. Bez wygrzania jest bezużyteczna a wygrzanie jest obowiązkowe. Nie można obniżać temperatury poniżej zaleceń producenta oraz skracać czasu wygrzewania.
Aby przygotować wycenę dla Państwa, musimy na początku wiedzieć czy zapytanie dotyczy pojedynczego zlecenia, czy jest to planowana długoterminowa współpraca, czy będzie to zlecenie seryjne powtarzalne czy jednorazowe dostosowane do Klienta docelowego.
Bardzo ważną informacją dla Nas jest rodzaj materiału do malowania, w lakiernictwie proszkowym możemy malować elementy stalowe lub aluminiowe. Rodzaj ten wpływa na sposób przygotowania powierzchni do lakierowania.
Grubość materiału także grupuje materiał do sposobów przygotowania powierzchni. Elementy stalowe konstrukcyjne inaczej przygotowujemy niż oblachowania, obudowy z cienkich blach.
Przeznaczenie dotyczy przede wszystkim stalowych elementów, stal przeznaczona do użytku na zewnątrz wymaga powłok podkładowych aby spełnić wymagania warunków atmosferycznych na które są narażone.