Piece do polimeryzacji farb proszkowych – rzeczywiste wymiary i możliwości Lakierni Koczargi

🔥 Piece do polimeryzacji farb proszkowych – rzeczywiste wymiary i możliwości naszej lakierni

W naszej lakierni pracujemy na trzech piecach do polimeryzacji farb proszkowych, co pozwala nam elastycznie dopasować proces do różnych gabarytów i kształtów elementów.

🔹 Dwa mniejsze piece – przeznaczone do drobnych i średnich detali, idealne przy krótkich seriach lub mniejszych konstrukcjach stalowych.
🔹 Jeden duży piec – do elementów o większych wymiarach, takich jak profile, ramy, balustrady czy inne dłuższe konstrukcje.

Dzięki temu możemy realizować zarówno pojedyncze zlecenia jednostkowe, jak i większe partie produkcyjne, zachowując pełną kontrolę nad temperaturą, równomiernością utwardzania i jakością powłoki.


 

📏Rzeczywiste wymiary dużego pieca – jak to wygląda w praktyce

Producenci pieców lakierniczych zazwyczaj podają wymiary zewnętrzne komory, mierzone „od ściany do ściany”.
W praktyce jednak rzeczywista przestrzeń robocza, w której można bezpiecznie umieścić i pomalować element, jest nieco mniejsza.

Dla naszego dużego pieca producent deklaruje:
➡️ 8000 × 3000 × 2000 mm

Po uwzględnieniu zawiesi, prowadnic i przestrzeni potrzebnej do cyrkulacji powietrza, w praktyce oznacza to:
8000 × 2830 × 2000 mm (długość × wysokość × szerokość)

Informacja techniczna (duży piec)
Przy lekkim odchyleniu elementu po przekątnej możemy zmieścić detale o
wysokości do 3100 mm. Warto jednak pamiętać, że długości nie da się zwiększyć – element o
długości 8 metrów to maksymalny wymiar, który można bezpiecznie umieścić w komorze.

 

📏Rzeczywiste wymiary małych pieców roboczych

Dla naszych mniejszych pieców producent deklaruje:
➡️ 3000 × 1900 × 1600 mm

Po uwzględnieniu zawiesi, prowadnic oraz wymaganej cyrkulacji gorącego powietrza w praktyce oznacza to:
3000 × 1750 × 1550 mm (długość × wysokość × szerokość)

Przy lekkim odchyleniu elementu po przekątnej możemy zmieścić detale o wysokości do 2250 mm, co pozwala efektywnie wykorzystać przestrzeń komory przy bardziej złożonych kształtach.

Informacja techniczna (duży piec)
Przy lekkim odchyleniu elementu po przekątnej możemy zmieścić detale o
wysokości do 2250 mm. Warto jednak pamiętać, że długości nie da się zwiększyć – element o
długości 3 metrów to maksymalny wymiar, który można bezpiecznie umieścić w komorze.

 

🔍Dlaczego te różnice mają znaczenie?

Różnice między wymiarami deklarowanymi przez producenta a rzeczywistą przestrzenią roboczą są kluczowe przy planowaniu malowania.
Decydują o tym, czy element da się bezpiecznie zawiesić, czy powłoka zostanie równomiernie nałożona, oraz czy farba zostanie prawidłowo utwardzona.

Dla prawidłowego obiegu powietrza i pewności, że element nie dotknie ścian komory, zawsze zostawiamy kilka centymetrów luzu z każdej strony.
To gwarantuje stabilny proces utwardzania i jednolitą jakość powierzchni, niezależnie od wielkości detalu.


 

📊Podsumowanie

Liczba pieców: 3

  • 2 mniejsze – do detali i konstrukcji średnich gabarytów

  • 1 duży – do elementów o dużych wymiarach

🔹 Duży piec:

  • Deklarowane wymiary: 8000 × 3000 × 2000 mm

  • Rzeczywista przestrzeń robocza: 8000 × 2830 × 2000 mm

  • Maksymalna wysokość przy odchyleniu: 3100 mm

🔹 Mniejsze piece:

  • Deklarowane wymiary: 3000 × 1900 × 1600 mm

  • Rzeczywista przestrzeń robocza: 3000 × 1750 × 1550 mm

  • Maksymalna wysokość przy odchyleniu: 2250 mm

Różnica między teorią a praktyką wynika z doświadczenia i codziennej pracy z setkami detali.
Dzięki temu wiemy dokładnie, jakie elementy możemy bezpiecznie przyjąć i jak je zawiesić, by uzyskać najlepszy efekt lakierniczy.

Jeśli masz wątpliwość, czy Twój element zmieści się w piecu – skontaktuj się z nami lub prześlij rysunek techniczny.
Doradzimy, jak najlepiej przygotować i zawiesić detal, by proces lakierowania przebiegł sprawnie i bez ryzyka.

Potrzebujesz wyceny lub terminów?

Wyślij opis, wymiary i zdjęcia – zwykle odpowiadamy tego samego dnia.

Główną zaletą naszej lakierni jest możliwość malowania dużych zamówień w ekspresowym terminie przy zachowaniu odpowiedniej powtarzalności.

Zobacz też:

Zatępienie krawędzi malowanego elementu
Zabieg techniczny zwiększający ochronę przed korozją.

Cynkowanie felg TIR
Innowacyjna metoda zabezpieczania felg przed korozją.

Renowacja elementów podwozia
Renowacja drobnych elementów podwozia samochodowego.

Renowacja felg aluminiowych 22,5
Kompleksowa regeneracja aluminiowych felg do ciężarówki.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności .
Akceptuje